lunes, 7 de abril de 2008

Un nou cel


El sector aeri es troba amb un gran desafiament fruit de l’acumulació de canvis bruscs que volen coincidir capritxosament en la trajectòria econòmica de les línies aèries. Parlem de factors com la davallada del consum, els escandalosos preus del petroli, l’aparició de les companyies de baix cost o un creixement que fa temps que és moderat. L’excés d’oferta ha introduït una enorme competitivitat en un sector que des del seu naixement havia pujat com l’escuma i s’havia instal·lat com un mercat sòlid liderat per unes quantes empreses ben definides i amb nom internacional. Avui, el futur que li espera és incert degut a l’espectacle de compra i venta que tenim en escena.

Els accionistes de Vueling i Clickair han parlat d’acords, Spanair està al punt de mira d’Iberia i Gadair, la participació de British Airways en aquesta última o l’estranya situació d’AirItalia, enyorada per Air- France però també dolç irresistible per l’italiana AirOne. Tot i aquest joc d’amors i desamors, queden qüestions que semblen quedar en segon pla, com la seguretat als aeroports, la gestió (o mala gestió) d’alguns aeroports europeus o les elevades taxes aeroportuàries. El ‘cel únic europeu’ que tots esperaven triga a venir, tot i que auguraven una baixada de preus i una descongestió si s’aconseguia aquest projecte. Però no tot són males notícies: el Consell de Ministres de Transport de la UE ha ratificat l’acord “de cels oberts” amb Estats Units, que disminuirà el tràfic aeri a l’Atlàntic, facilitarà les fusions i crearà 80.000 llocs de treball en cinc anys. Aquest acord, augura més passatgers i noves rutes. Una bona notícia.



Bibliografia:

http://www.elmundo.es/
http://www.lavanguardia.es/
http://www.expansion.com/
http://www.cincodias.com/

No hay comentarios: